گروه آموزشی فیزیک شهرستان میناب

گروه آموزشی فیزیک شهرستان میناب

اخبار و اطلاعیه های گروه آموزشی فیزیک میناب را از این وبلاگ دنبال کنید.
گروه آموزشی فیزیک شهرستان میناب

گروه آموزشی فیزیک شهرستان میناب

اخبار و اطلاعیه های گروه آموزشی فیزیک میناب را از این وبلاگ دنبال کنید.

جلسه ۴( ضمن خدمت)

موضوع: برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت حضوری کتاب جدیدالتالیف فیزیک پایه یازدهم

با سلام و احترام

به استحضار می رساند گروه فیزیک جلسه ای با عنوان کارگاه آموزشی رفع اشکال کتاب فیزیک یازدهم  روز جمعه مورخ ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۷/۳۰ لغایت ۱۴ با حضور استاد بزرگوار جناب آقای سعید بخشی  در دبیرستان دخترانه شاهد (شهید ضرغام قاسمی) برگزار می گردد.لازم به ذکر است به این جلسه ۶ ساعت ضمن خدمت اختصاص داده شده است.حضور کلیه  همکاران به همراه کتاب درسی در این جلسه الزامیست.

معرفی سایت شبیه سازی برای ارائه مفاهیم فیزیک


شبیه سازی های تعاملی PhET ، یک پروژه در دانشگاه کلوراد بولدر، یک پروژه آموزشی غیر انتزاعی  باز ( OER) است که در سال 2002 توسط کارل ویمان برنده جایزه نوبل تاسیس شد.PhET با دیدگاه ویمان شروع به بهبود روش علمی کرد و آموخت. مأموریت اعلام شده آنها  این است:  " پیشرفت علوم و سواد ریاضی و آموزش و پرورش در سراسر جهان از طریق شبیه سازی های تعاملی آزاد".

پروژه " PhETدر اصل برای "تکنولوژی آموزش فیزیک" بود، اما خیلی سریع، به رشته های دیگر گسترش یافت. این پروژه در حال حاضر بیش از 125 شبیه سازی تعاملی رایگان برای استفاده آموزشی در زمینه های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم زمین و ریاضیات طراحی، توسعه و انتشار می دهد. شبیه سازی ها به بیش از 65 زبان مختلف ، از جمله اسپانیایی، چینی، آلمانی و عربی ترجمه شده اند.  در سال 2011، وب سایت PhET بیش از 25 میلیون بازدید کننده دریافت کرد. در اکتبر 2011، شبیه سازی های تعاملی PhET ،  به عنوان برنده جایزه 2011 مایکروسافت آموزش فنی انتخاب شد. 


پیشنهاد گروه آموزشی فیزیک استان به همکاران محترم، استفاده از این سایت کارآمد جهت به روز رسانی روش تدریس و همچنین ایده گرفتن برای ساخت شبیه سازی های ساده و جالب در درس فیزیک می‎باشد.



فراخوان

موضوع:  طراحی نمونه سئوال امتحانی نوبت دوم دروس فیزیک پایه دهم ریاضی و یازدهم تجربی

با سلام و احترام

در راستای طرح و برنامه های دبیرخانه راهبری کشور ، گروه آموزشی فیزیک متوسطه دوم استان در نظر دارد بانک سوالی از نمونه آزمون های پایانی اردیبهشت ماه(نوبت دوم) دروس فیزیک پایه دهم و یازدهم تجربی جمع آوری نماید. شایسته است مدیران محترم به نحو مطلوب به اطلاع کلیه دبیران فیزیک متوسطه دوم برسانند تا در فراخوان مذکور شرکت نمایند.سوالات در دو قالب word و pdf حداکثر تا تاریخ 10 اسفند 96 به ایمیل زیر ارسال نمایند.

فونت: Bnazanin سایز 14

آدرس ایمیل گروه فیزیک متوسطه دوم: h.physics@chmail.ir